Aktuális hírek
2011.05.03.
Vagon tetején égett meg a szolnoki kamasz
A rendőrség legfrisebb információi szerint baleset okozta a 14 éves szolnoki fiú égési sérüléseit - értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség a megyei RFK sajtószolgálatától.
Ahogy arról korábban a rendőrség tájékoztatást adott, súlyos égési sérülésekkel szállítottak kórházba egy 14 éves szolnoki fiút hétfőn délután a lakásukról. A bejelentést követő pár órán belül a rendőrség olyan adatok és információk birtokába jutott, mely szerint baleset történt. A személyi és tárgyi bizonyítékok alátámasztják azt a tényt, hogy a fiú a szolnoki MÁV rendező-pályaudvaron játszott, majd az egyik vagon tetejére mászott, és így szerezte életveszélyes égési sérüléseit.
Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2011. május 2.
***
272 szlovák vasúti járat szűnt meg
Szlovákiában vasárnaptól kezdve az új vasúti menetrend életbe lépésével megszűnt 272 vasúti járat, míg 67 vonalon jelentősen korlátozták a forgalmat. A szlovák vasúti társaság (ZSSK) közlése szerint az intézkedésekre takarékossági okokból volt szükség.
"Nem örülünk a járatok megszüntetésének, de tiszteletben tartjuk, hogy bizonyos módon valóban szükség van a vasúti társaság pénzügyeinek, gazdálkodásának rendbetételére" - nyilatkozta újságíróknak Frantisek Petroci, a vasúti szakszervezetek vezetője. A szlovák-magyar határ mentén öt regionális vonalon teljesen leállt és megszűnt a vasúti forgalom.
A vasúti járatok megszüntetése, illetve korlátozása hónapok óta éles viták tárgya Szlovákiában. Alexander Buzinkay, a vasúti társaság szóvivője elismerte, hogy a helyi és a regionális önkormányzatok többsége elutasította a vasút érveit, és nem ért egyet az intézkedésekkel. A megyék csak 89 esetben adták belegyezésüket a járatok megszüntetéséhez, illetve korlátozásához. Mintegy 250 esetben a vasút az önkormányzatok tiltakozása ellenére lépett. Döntően regionális járatok megszüntetéséről, illetve korlátozásáról van szó. Országos járatoknál csak hat esetben vannak korlátozások. A vasút azt állítja, hogy az érintett járatok üzemeltetése gazdaságtalan volt, kevés volt az utas.
A sajtóban nyilvánosságra hozott adatok szerint a vasút eredetileg azt tervezte, hogy évi 2,2 millió kilométerrel csökkenti forgalmát. A társadalmi tiltakozások következtében ez a csökkentés végül 1,1 millió vonatkilométer lett.
Ugyanakkor a ZSSK május elsején 300 munkahelyet is megszüntetett. Ebből eddig 150 hely betöltetlen volt, így csak 150 ember került utcára. A személyforgalmon kívül a vasúti teherforgalomra, teherszállításra is korlátozások várnak. A következő két-három évben a szlovák állami vasúti társaságok együttesen mintegy ötezer alkalmazottat bocsátanak el.
A vasúti társaságok adóssága együttesen nagyjából egymilliárd euróra rúg.
MTI
***
Sínrögzítő csavart loptak, hamar lebuktak
A vasúti sínpár mindkét oldalából összesen 83 rögzítőcsavart lopott el a hétvégén két fiatalkorú a Karcag és Tiszafüred közötti vonal kunmadarasi szakaszán; baleset nem történt, mert a MÁV vonalgondozója vasárnap még időben észlelte a bűncselekményt - közölte a Szolnok megyei rendőr-főkapitányság sajtószóvivője hétfőn.
Tettükkel az elkövetők nagymértékben veszélyeztették a vasúti közlekedés biztonságát - tette hozzá Szabó Zita őrnagy. A két fiatalkorút még a bejelentés napján megtalálták a rendőrök, és a tolvajoktól kilenc csavar elő is került.
MTI
***
Tizenkét perc piros: életveszélybe sodort sokakat a tolvaj
Csak duzzadt, duzzadt a kocsisor Tatabányán, az Erőműi lakótelephez közeli egyik vasúti kereszteződésnél. Teltek-múltak, az ilyenkor óráknak tűnő percek. A jelzés piros, a szerelvény sehol...
A közelmúltban megismétlődött a több éve rendszeresen előforduló vészhelyzet az Oroszlány-Környe-Tatabánya vasútvonalon a megyeszékhely közúti közlekedés szempontjából frekventált fénysorompójánál. Majd' fél órán keresztül felváltva villogó piros fényű jelzést adott a lámpa.
Állt a személyautókból, tehergépjárművekből, buszokból alkalmilag „verbuválódott" sor. A csak kenyérgyárként ismert környéken, a fénysorompótól a nagy négyes útkereszteződésig.
- Először mindenki türelmesen várta a vonatot. Aztán látva hogy a szerelvény sehol, megmozdultak az autók - mondja az egyik szemtanú, Kappéter László gépjárművezető oktató. - A szabályosan közlekedők közül többen visszafordultak, de a türelmetlenebbek, nyolcan-tízen, körülnéztek és teljes gázzal áthajtottak a tilos jelzésen.
Aztán a gyalogosoknál is elfogyott a „cérna", ők sem vártak tovább, ők is átmentek a tiloson, pedig a tiltó jelzés rájuk is vonatkozik.
- Néztem, néztem a kialakult helyzetet - jegyzi meg a rutinos sofőr. - Már csak a kenyérgyár felől szembe jövő busz és a mi oldalunkon egy tanulóvezető, valamint a mögöttünk levő személygépjármű maradt „veszteg", várt türelmesen. Ha azonban több éve visszatérően a közlekedők azt tapasztalják, ilyenkor nem is jön vonat, illetve az elhaladását követően még hosszú ideig nem vált villogó fehér jelzésre a sorompó, előbb-utóbb nem veszik komolyan a jelzést. Ez, életveszélyes helyzet. Ezért a vasút a felelős, legalább jelző őrt kellene alkalmazni. Fennáll a közúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése is...
Hasonló esetről számolt be Odlerné Parajdi Magdolna is, aki a közelmúltban tömegközlekedési eszközön élte át a hosszú várakozási tortúrát.
- Nem értettük, miért villog pirosan a lámpa, amikor már négy-öt perce elhúzott a vonat - jegyzi meg Magdolna. - Rendszeresen járok ezen a vonalon, és nem először szembesültem ezzel a kellemetlenséggel, miközben tudom, a buszvezető helyesen döntött, hogy nem kockáztatta a mi testi épségünket, hanem türelmesen volt. De így is fennáll a veszélye, hogy a rendőrség egyszer kénytelen lesz ide egy halálos balesetet helyszíneléséhez kivonulni...
Április közepén mintegy 40 méternyi kábelt tulajdonítottak el „lelkes fémgyűjtők" ezen a vasútvonalon, Tatabánya és Környe között. Egy-egy ilyen vezetékben több ér is fut. Javítása, szerelése egyértelműen szakembert igényel és időt.
- A szakszerű javítása hosszadalmas - hangsúlyozza Parti Imre, tatabányai állomásfőnök - Biztonsági okokból, az előírásoknak megfelelően a vonatok ilyenkor csak úgy közlekedhetnek két állomás között, hogy kézzel csukják le, „kapcsolják be" a sorompókat. Azért mondom többes számban, mert a Környe-Tatabánya vonalon öt vasúti átkelőt is érintett a lopás miatti kötelező eljárás. Ezeket a fénysorompókat ilyen esetben egyszerre kell lezárni, és addig nem is lehet felnyitni, illetve fehér fényre kapcsolni, amíg a szerelvény a következő állomásra nem ér.
Környe és Tatabánya között valamivel több mint 12 perc a teljes menetidő. Ennyi idő alatt - elképzelhető -, hogy egy forgalmas helyen mekkora torlódás alakulhat ki.
- A sorompó szabadjelzést már csak akkor kaphat, ha például a tatabányai állomásról visszajelentik a környeinek, hogy az adott vonat beérkezett...
Kemma
***